Randstad køber konkurrent og styrker sin position i Norden

publiceret: 01-07-2016
proffice + randstad.jpg

Vikar- og rekrutteringsbureauet Randstad har opkøbt sin konkurrent Proffice og dermed yderligere styrket sin position på det nordiske marked. Med opkøbet af Proffice vil cirka 15.000 vikarer fremover dagligt tilgå arbejdspladserne i Norden via Randstad. Ligesom rigtig mange rekrutteringer med henblik på fastansættelser vil gå denne vej.

Såvel Randstad som Proffice har været på det danske arbejdsmarked i mere end 30 år og vil med sammenlægningen blive den tredjestørste udbyder af vikar- og rekrutteringsydelser i Norden og den næststørste i verdenen.

»Randstads køb af Proffice er det perfekte match. Begge har noget med i bagagen, der ruster os godt til fremtiden, hvor det at finde dygtige medarbejdere til virksomhederne bliver den helt store udfordring. Med købet får Randstad en unik position i Norden, og Proffice får det løft, der skal til for at agere som en global udbyder inden for vikartjenester og rekruttering,« fortæller Henrik Højsgaard, der er Nordisk CEO for Randstad og har en fortid som CEO i Proffice Sverige.

I Danmark er Proffice-medarbejderne allerede flyttet til Randstads kontorer, som i dag findes i København, Kolding, Aarhus og Aalborg.

ny mand i front i Danmark

Med opkøbet af Proffice er operationel direktør Nima Astanehdost blevet udnævnt til administrerende direktør for Randstad Danmark. Nima Astanehdost startede selv som vikar i Randstad for 13 år siden og har dermed et indgående kendskab til branchen. Han har tidligere varetaget rollen som afdelingschef i Aarhus og regionsdirektør i Jylland.

»Jeg er naturligvis utrolig stolt af at få tilbudt denne udfordring om at skulle stå i spidsen for Randstad Danmark og være med til at sikre, at Randstad får det bedst mulige ud af opkøbet af Proffice. Jeg har selv været mange år i branchen og har altid været fascineret af den professionelle tilgang til markedet, som Proffice står for, og de værdier, der ligger bag,« siger Nima Astanehdost.

Proffice

Proffice er etableret i Sverige i 1960 og har i løbet af de seneste 50 år været en dominerende aktør på det nordiske arbejdsmarked – særligt i Sverige. Proffice har i Danmark, gennem de seneste 10 år, sammen med Randstad blandt andet været en af de aktive aktører, der har kæmpet for en højere etik blandt udbydere af vikarydelser.

Randstad

Randstad Danmark er en del af den internationale Randstad Group. Randstad er grundlagt i Holland i 1960 og formidler hver dag arbejde til mere end 450.000 mennesker i hele verden via deres kontorer i 39 lande og mere end 4.500 afdelinger i Europa, Nord- og Sydamerika og Asien. I Danmark er Randstad blandt de førende vikar- og rekrutteringsbureauer.

SHAPING THE WORLD OF WORK. Det er Randstads mission. Randstad hjælper mennesker med at finde arbejde og hjælper virksomheder med at finde de rette medarbejdere. Ved at matche kvalificerede kandidater med enestående jobmuligheder giver Randstad et positivt bidrag til mange menneskers hverdag og løser samtidig en væsentlig og omfattende opgave for virksomhederne, så de kan koncentrere sig om deres kerneforretning og nå deres mål.

pressekontakt

Nikolaj Henum Presseansvarlig nikolaj.henum@randstad.dk +45 21 41 98 16 www.randstad.dk

nikolaj.presse.PNG

Randstad i tal