arbejdsopgaver og ansvar
Som kundeservicemedarbejder er din vigtigste opgave at hjælpe og servicere kunderne, så de får den bedst mulige oplevelse hver gang. Men hvad er dine opgaver helt præcist, og hvordan ser din arbejdsdag som kundeservicemedarbejder ud?
Skal du arbejde som kundeservicemedarbejder? Så vil du have travlt hele dagen med opgaver, der skal gøre det så nemt som muligt for kunden. Som kundeservicemedarbejder skal du besvare spørgsmål fra kunderne, behandle eventuelle klager og løse eventuelle problemer for dem.
rådgivning om virksomhedens produkter
Står en kunde med spørgsmål til et af de produkter eller ydelser, som din virksomhed tilbyder, så vil de oftest rette henvendelse til virksomhedens kundesupport. Derfor vil du du hurtigt komme til at forstå forretningens produkter. Der vil selvfølgelig kunne opstå situationer, hvor du ikke lige har svaret på stående fod, men så ved du, hvor du kan finde informationen til kunden. Du har et svar på alt lige fra spørgsmålet om, hvordan kunden ændrer sine kontaktoplysninger til mere. komplicerede problemer som f.eks. tekniske udfordringer med selve produktet.
besvarelse af skriftlige henvendelser
Kunderne har ofte mulighed for at kontakte virksomheds kundeservice via flere forskellige kanaler. Nogle kunder kan bedst lide at sende en skriftlig besked, når de har brug for hjælp. Som kundeservicemedarbejder holder du øje med indkomne beskeder hele dagen, så du kan besvare indkomne henvendelser med det samme, hvis det er nødvendigt.
besvare telefonopkald
Du har uden tvivl selv ringet til en virksomheds kundeservice-afdeling på et tidspunkt med et spørgsmål eller en klage, så du ved, hvor vigtig personen i den anden ende er. Når en person ringer til en virksomhed, ønsker vedkommende at føle sig velkommen, blive hørt og få den rette hjælp - Uanset årsagen til opkaldet. Hvis du gør dit arbejde godt, sørger du for, at din virksomhed får en ekstra kunde eller beholder en.
håndtering af klager
Selvom det aldrig er sjovt at modtage en klage, er det vigtigt, at du som kundeservicemedarbejder modtager henvendelser om klager på en professionel og positiv måde. Nogle gange kan du komme til at lægge øre til sure kunder, som ikke altid taler pænt til dig, men du skal alligevel sørge for at hjælpe dem bedst muligt - og forhåbentlig få vendt den negative henvendelse til noget positivt ved at hjælpe kunden godt videre.