klar til næste skridt?
find det rette job, elsk det, du laver, og skab den karriere, som du ønsker. Med adgang til et bredt udvalg af stillinger hos arbejdsgivere i hele landet, et globalt netværk og stor indsigt i arbejdsmarkedet vil vi være din vejledende partner og hjælpe dig med at skabe en meningsfuld karriere.
læs mere om jobprofiler inden for kontor & administration.
vigtige færdigheder inden for kontor og administration
For at lykkes inden for kontor og administration er det afgørende at mestre dokumenthåndtering, kalenderstyring og organisatoriske færdigheder. Du skal kunne anvende software som Microsoft Office og forskellige administrationssystemer. Stærke kommunikationsevner, problemløsning og struktur er også essentielle. Fremtidens kontorarbejde fokuserer på digitalisering, optimering og effektiv projektstyring. AI, analyser og data bliver stadig vigtigere i de administrative roller, så medarbejderne kan fokusere på fagligt kvalitetsarbejde fremfor tunge manuelle processer og opgaver.
find et job, der matcher dit talent
brug for nye udfordringer?
Er du klar til at tage din karriere inden for kontor og administration til næste niveau? Hos Randstad hjælper vi dig med at finde spændende jobmuligheder, der matcher dine kompetencer og ambitioner. Vi modtager løbende nye stillinger inden for kontor og administration fra vores mange kunder. Uanset om du er ekspert i dokumenthåndtering, kalenderstyring eller projektledelse, kan vi hjælpe dig med at tage dit næste karriereskridt.
Hos Randstad forstår vi vigtigheden af digitalisering og innovation. Vi støtter virksomheder, der implementerer effektive, moderne praksisser og anvender avanceret teknologi til at forbedre arbejdsgangene. Ved at arbejde via os får du mulighed for at udvikle dine færdigheder og bidrage til en mere effektiv og moderne arbejdsplads.
ofte stillede spørgsmål om job inden for kontor og administration.
Vi har samlet svar på de mest stillede spørgsmål nedenfor. Har du yderligere spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os direkte.
-
hvilke typer stillinger inden for kontor og administration tilbyder randstad?
Vi får løbende nye jobs ind fra vores kunder og tilbyder ofte en bred vifte af stillinger inden for kontor og administration, herunder som f.eks. kontorassistent, administrativ koordinator, receptionist, direktionsassistent eller administrativ leder.
Du kan se alle vores ledige stillinger via dette link
-
hvad får en kontorassistent i løn?
En kontorassistent kan forvente en startløn på cirka 26.000 kroner om måneden før skat. Din løn som kontorassistent kan dog variere afhængigt af størrelsen på virksomheden du arbejder, de opgaver, du skal varetage og hvor i landet, du arbejder. Som oftest er din løn individuelt forhandlet, så din erfaring vil også naturligt spille ind.
-
hvilke opgaver har en kontorassistent?
Et job som kontorassistent kan omfatte mange forskellige arbejdsopgaver alt efter branchen, du er ansat i. Der er dog nogle overordnede opgaver som går igen på tværs af brancher. Der vil for de flestes vedkommende være en del kunde- eller klienthenvendelser, sagsbehandling, notatskrivning, registrering og generel betjening af diverse kontorudstyr. Dine specifikke opgaver afhænger af branchen, du arbejder i. Det kan være alt lige fra uddannelsessektoren og sundhedssektoren eller et kontorassistentjob på et advokatkontor.
-
hvad er forskellen mellem en kontorassistent og en administrativ medarbejder?
Generelt dækker begreberne kontorassistent og administrative medarbejder over meget lignende funktioner, der begge handler om at varetage praktiske og administrative opgaver på et kontor.
- Kontorassistent er ofte en mere formel titel, som man opnår gennem en specifik uddannelse (f.eks. kontoruddannelsen med speciale). Opgaveporteføljen er typisk bred og kan omfatte sagsbehandling, koordinering, regnskabsopgaver og generel support.
- Administrativ medarbejder er en mere bred og overordnet betegnelse for enhver, der udfører administrative, kontorrelaterede opgaver. Det kan inkludere personer med forskellige uddannelsesmæssige baggrunde.
I praksis kan de to titler ofte bruges synonymt, da arbejdsopgaverne i høj grad overlapper og varierer mere afhængigt af den specifikke virksomhed eller institution end af selve titlen. Den administrative medarbejder er typisk den samlende betegnelse, mens kontorassistent kan ses som en mere specifik faggruppe inden for administration.
-
hvor meget tjener man som administrativ medarbejder?
Din løn som administrativ medarbejder vil i overvejende grad være bestemt af dine arbejdsopgaver og dit ansvar samt branchen du er ansat i. Som udgangspunkt kan du forvente en løn på cirka 26.000-27.000 kroner om måneden som ny i jobbet som administrativ medarbejder.
-
hvad laver en administrationsøkonom?
Som administrationsøkonom kan du være ansat indenfor både det offentlige og det private erhvervsliv. Det kan være et arbejde som administrativ medarbejder i kommunen eller et job som administrationsøkonom i en større eller mindre virksomhed. Dine arbejdsopgaver kan kredse om alt lige fra kvalitetssikring, projektstyring og kommunikation i virksomheden eller organisationen. Planlægning og koordinering af diverse administrative opgaver vil være din hovedopgave.
-
hvordan bliver man administrationsøkonom?
Du kan uddanne dig til administrationsøkonom. Der er tale om en toårig erhvervsakademisk uddannelse. Du skal have en gymnasial eksamen eller en relevant adgangsgivende erhvervsuddannelse for at kunne starte på uddannelsen som administrationsøkonom.
-
hvad får en administrationsøkonom i løn?
Som nyuddannet administrationsøkonom kan du forvente en startløn på cirka 29.000 kroner om måneden før skat. Din løn som administrationsøkonom er dog betragteligt højere efter nogle års erfaring. Det anslås, at en administrationsøkonomer med 10 års erfaring kan forvente en løn på cirka 37.000 kroner om måneden før skat. Ligesom med andre jobområder kan ydre faktorer spille ind på lønniveauet.
seneste artikler
se alle artikler-
01 September 2025er indhentning af referencer forbeholdt virksomhederne?
-
01 September 2025de 5 største fejl i dit CV - og hvordan du undgår dem.
-
19 Juni 2025søger du job – eller bliver du fundet?
-
18 Juni 2025løngennemsigtighed i danmark: hvad betyder EU's nye løndirektiv for dig som medarbejder?
-
19 Marts 2025guide til netværk.
-
17 Marts 2025fra ‘quiet quitting’ til ‘revenge quitting’ - frustrationernes opsigelse.