klar til næste skridt?
Få en stilling, der udnytter dine evner, med fokus på balancen mellem arbejde og fritid, og støtter dig i at opnå dine karrieremål. Få adgang til et bredt udvalg af job, herunder faste, midlertidige og kontraktbaserede roller hos de bedste arbejdsgivere samt løbende hjælp og sparring fra en kompetent samarbejdspartner, der har fokus på dit arbejdsliv og din trivsel.
marketing som profession
I dit arbejde inden for marketing har du en nøglerolle i virksomhedens succes. For at du kan yde dit bedste og være et værdifuldt aktiv for virksomheden, er det vigtigt, at du trives både kulturelt og fagligt. Vores konsulenter forstår dette; de er eksperter inden for marketing og kender dine behov og præferencer til fulde. Vi tilbyder et bredt udvalg af jobmuligheder inden for både teknisk og kreativ marketing hos nogle af de mest ansete virksomheder. For tekniske marketingprofiler tilbyder vi stillinger, der fokuserer på dataanalyse, SEO og marketing automation. For kreative marketingprofiler har vi roller, der matcher dine evner inden for content creation, grafisk design og kampagneudvikling. Vi bestræber os altid på at finde det perfekte job til dig.
marketing er mange ting.
Leder du efter dit næste marketingjob, så læs videre her på siden. At finde det rette match kræver den rette viden og teknik. Vores rekrutteringskonsulenter er specialister i marketing og bruger deres viden til at matche dig med de bedste muligheder.
Marketingprofiler varierer meget. Content marketing-specialister har brug for kreativitet og storytelling-evner, mens digital marketing-analytikere har brug for stærke dataanalysefærdigheder. Social media managers skal være dygtige til kommunikation og trendspotting, mens e-mail marketing-eksperter fokuserer på segmentering og automation. Hos Randstad forstår vi disse forskelligheder og finder det rette job til dig.
Hos Randstad gør det menneskelige aspekt forskellen. Vi tilbyder sparring og rådgivning. Så når du søger dit næste marketingjob, kigger vi på hele "dig" og ikke bare dit CV.
læs mere om jobprofiler inden for marketing.
ofte stillede spørgsmål om job inden for marketing.
Vi har samlet svar på de mest stillede spørgsmål nedenfor. Har du yderligere spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os direkte.
-
hvilke typer stillinger inden for marketing tilbyder randstad?
Vi får løbende nye jobs ind fra vores kunder og supporterer vores kunder med en bred vifte af stillinger lige fra marketingkoordinatorer til marketing managers og andre marketingspecialister, f.eks, brand managers, content creators, digital marketing specialister, social media managers, SEO specialister, email marketing eksperter og marketing direktører.
Du kan se alle vores ledige stillinger via dette link, men upload også gerne dit CV i vores database, så vil vores rekrutteringskonsulenter matche dig med indkomne forespørgsler fra vores kunder.
-
hvad laver en marketingkoordinator?
En marketingkoordinator er er den operationelle nøgleperson, der omsætter marketingstrategien til praktisk handling.
Rollen handler om at koordinere og eksekvere de daglige marketingaktiviteter. Dette kan indebære alt fra at styre kampagner på tværs af platforme som sociale medier og e-mail, sikre brand-konsistens i alt indhold og administrere samarbejdet med eksterne leverandører. Kort sagt er hovedopgaven at sikre, at alle markedsføringshjul kører effektivt og målrettet.
-
hvad tjener en marketingkoordinator?
Din løn som marketingkoordinator kan svinge en del afhængigt af virksomhede,n du er ansat i og den geografiske placering. Det anslås, at en nyansat marketingkoordinator kan forvente en startløn på mellem 30.0000 - 35.000 kroner om måneden før skat. Gennemsnitslønnen for en erfaren marketingkoordinator ligger på cirka 38.000 kroner om måneden før skat.
-
hvilke typer marketingjobs findes der?
Leder du efter et job i marketing, så er der en lang række forskellige stillinger, du kan søge. Et marketing job kan være alt lige fra marketingkoordinator og marketing assistent til marketingkonsulent og digital marketing konsulent. Du kan også bestride roller med mere ansvar som for eksempel marketing manager eller marketingchef.
-
hvad får en marketingchef i løn?
Som marketing manager kan du forvente en gennemsnitsløn på cirka 55.000 om måneden før skat. Lønnen for en marketingchef vil dog typisk variere en del afhængigt af størrelsen på virksomheden såvel som omfanget af ansvar.
-
hvilke færdigheder skal man have for at blive digital marketing specialist?
Rollen som digital marketing specialist er mangesidet og kræver en stærk blanding af teknisk viden og analytiske evner. Du skal have et solidt kendskab til platformsspecifik viden inden for performance marketing (SEO, GEO, SEA, Google Ads) og sociale medier, samtidig med at du mestrer data og analyse ved hjælp af værktøjer som Google Analytics for at måle og optimere kampagner. Desuden er det afgørende at kunne skabe engagerende indhold og demonstrere kreativitet og nysgerrighed, da det digitale landskab konstant ændrer sig. Endelig er stærke kommunikationsevner nødvendige for at omsætte komplekse data til klare indsigter, der kan deles med resten af organisationen.
-
hvad laver en digital marketing specialist?
En digital marketing specialist har ansvaret for at drive virksomhedens online vækst og synlighed.
Markering specialisten fungerer som både strateg og eksekverende analytiker og arbejder med at tiltrække kunder via digitale kanaler. Dette indebærer en bred vifte af opgaver, herunder at planlægge og optimere betalte annoncer (fx Google Ads og sociale medier), forbedre virksomhedens placering i søgemaskiner (SEO), styre e-mail-marketing og analysere webtrafik. Hovedformålet er at omsætte data til handling for at sikre, at marketingbudgettet skaber de bedste resultater i form af leads, salg og brandkendskab.
-
hvordan kommer man i gang med en karriere indenfor digital marketing?
Der er flere forskellige måder du kan komme i gang med en karriere indenfor digital marketing. For at få et job indenfor digital marketing kan du blandt andet søge optagelse på en 3,5 årig erhvervsakademisk uddannelse med fokus på e-commerce og digital marketing, du kan også tage en universitetsuddannelse indenfor kommunikation og marketing, f.eks. cand.merc. med speciale i marketing eller studier inden for kommunikation og informationsvidenskab. Uanset baggrund er det dog vigtigt, at du kan supplere din uddannelse med specifikke certificeringer (fx Google Ads og Google Analytics) og praktiske projekter for at dokumentere dine færdigheder.
karriererådgivning
se alle artikler-
18 December 2025bliver du erstattet af AI i 2026?
-
01 September 2025er indhentning af referencer forbeholdt virksomhederne?
-
01 September 2025de 5 største fejl i dit CV - og hvordan du undgår dem.
-
19 Juni 2025søger du job – eller bliver du fundet?
-
18 Juni 2025løngennemsigtighed i danmark: hvad betyder EU's nye løndirektiv for dig som medarbejder?
-
19 Marts 2025guide til netværk.